Математика


                 
     05.04.2021  

     Числа другого десятка

У підручнику ст. .87  , № 3,6 записати у тонкі зошити


06.04.2021

Додавання та віднімання виду 10+8 , 18-8 , 18-10

Підручник ст.. 88 , зошити ст. 34

08.04.2021

Числовий ряд . Додавання та віднімання числа 1 .

підручник ст . 89 , зошити ст . 35 ; виконати одну картку з дракончиками 

09.04.2021

Дециметр .

підручник ст. 90 , зошити ст . 36 , обчислити картку з прикладами 

дециметр

15.04.2021

Віднімання чисел у другому десятку . підручник ст . 94 зошит ст .40

До сьогоднішнього уроку Маша з Ведмедем підготували вам роз'яснення щодо віднімання у другому десятку . ( завдання №1 ст.94)
Ведмідь дав Маші 16 копійок  на сніданок  .  У неї були одна монета 10 к та шість монет по 1 к . Вона купила  рогалик за 4 копійки і решту  принесла додому  .  Коли Ведмедик побачив монети , то він запитав : " А чому  ти не брала для оплати 10 к ? " , Маша пояснила , що у неї були монетки по 1 к , якими зручно було відняти 4 к , а 10 к - це десяток , який залишився цілим , ще й по 1к залишилось 2 к , отже з 16 к у неї залишилось 12 к. 
При відніманні чисел у другому десятку до уваги беремо тільки число одиниць , а десяток записуємо  без змін .
наступні приклади замалювати за допомогою монеток і виконати віднімання за зразком 
Завдання № 3 
У автобуси доповнюємо кількість пасажирів , а після цього записуємо числові вирази ( що записані під автобусами ) до тонких зошитів та знаходимо їх значення .
У  завданні № 3 (друковані зошити ) записуємо сусідів чисел - попереднє та наступне числа , 
наприклад : 15 , 16 , 17 .....

16.04.2021

Невідоме  зменшуване . підручник ст . 95 , зошит ст . 41

№ 1 . Повторюємо назви чисел при відніманні : число ,яке ми зменшумо - це зменшуване , те що віднімаємо - від'ємник , а результат - різниця . 
Що ж отримаємо коли до різниці додамо від'ємник ?  Це звичайно - зменшуване .
№ 2 Приклади  розв'язуємо усно . 
перший рядок - знаходимо зменшуване додаючи до різниці від'ємник , 
другий рядок - невідомий доданок  ( віднімаючи від суми відомий доданок ) 
№ 3  та № 4 записуємо у тонкі зошити 
№ 6 виконуєте з лінійкою ( усно )  , показуємо 1 дециметр  - 10 см , потім ще 4 сантиметри і називаємо отриману довжину 14 см , і навпаки з 15 см виділяємо 10 см - 1 дм і 5 сантиметрів  
Зразок запису на сторінці зошита 

На перевірку надсилаєте тільки фото робіт у тонких зошитах  ( у особистому повідомленні ) . Друковані зошити будуть перевірені по відновленню навчального процесу .

19.04.2021

Числа 21 - 100 . Усна і письмова нумерація чисел 21-100 . Десятковий склад числа . 

На ст . 96  підручника всі завдання виконуємо усно . , а на ст. 97 завдання № 7 записати у тонкі зошити  за варіантами:  1 варіант у блакитному прямокутнику -  хлопчики , 2 варіант  у червоному - дівчатка ( фото надіслати ) .

До задачі № 6 ( знаходження зменшуваного) : 
1. Прочитайте задачу вголос .
2. Що означають числа в умові  4 і 5 ? 
скористайтесь малюнком до задачі  - на дроті сидить 5 ластівок , а злетіло - 4 
3. Що треба знайти ? Як це число  можна назвати ( зменшуване ) ? 
4 . Повторимо як знайти зменшуване на ст .95
5 . Скласти вираз до задачі . Знайти результат .

У друкованих зошитах виконуємо ст. 42, 43 .

20.04.2021

Числа першої сотні . ( за підручником ст . 98-99, зошит ст . 44-45)

Виконуємо у підручнику всі завдання усно  . 
При роботі з таблицею чисел першої сотні зверніть увагу , що кожен стовпчик починається  найменшим числом десятку ( першого - одиницею , другого - одинадцять і т.д. ) , а найбільше число у десятку - це кругле (закінчується нулем )
№ 2     слова      ФАРА та СМІХ 
№ 8                        5+5+5 = 15                   10+10 = 20 
                             10+1=11                         19+1 = 20 

22.04.2021

Наступне і попереднє число .  за підручником ст. 100 , зошит ст .46

Картку виконати у тонкому зошиті і надіслати фото 

23.04.2021

Додавання та віднімання  числа 1 . Рівність , нерівність . 

за підручником ст 101 , у зошиті ст. 47

Числовий ряд у підручнику розміщений на обкладинці , кожен десяток виділений іншим кольором . 

Завдання у підручнику опрацьовуємо усно  , а № 3 та 6 - у тонкі зошити 

у № 6 записуємо дві дії - відповідаємо на питаннядо задачі 

По зошиту     задача № 3 : У перший ящик нарвали 26 кг яблук , а у другий - на 1кг більше . Скільки кілограмів яблук було у другому ящику ? 

26+1=27( кг)

№ 5      18 -  1 = 17 , 17+1 = 18 , 18 - 17 = 1 

26.04.2021

Додавання та віднімання на основі десяткового складу числа  . 

підручник ст. 102, у зошиті  ст. 48

10+4 =14 , 1 десяток та 4 одиниці  , 
- Знайдемо значення виразу 20+ 5 .
- Скільки десятків у числі 20 ? ( 2 десятки ) , 2 десятки і 5 одиниць - це 25 , 20+5=25
- Розглянемо вираз  25 - 20 .
Якщо від 25 - 20 , отримаємо 5 , бо 2 дес.5од. - 2 дес. = 5 од . або 5 

Працюємо за підручником ( ст. 102  )
№ 1 і №2 виконуємо за зразком усно 
№ 3 Вставити цифри у клітинки . 
 До 5 дм додати 6 см - результат 5 дм 6 см ( 5дм - це 5 дес . , а 6см - це 6 од.)
від 5 дм 6 см - 5 дм  ( віднімаємо десятки  - залишаються одиниці , тобто 6 см ) 
від 5 дм 6 см - 6 см ( віднімаємо одиниці - залишаються десятки , тобто 5 дм )
№ 4 - записати у тонкий зошит        ( надіслати фото) 
 № 5  - читання рівностей 
60 +  20   =  80 
  • до числа 60 додати число 20 , буде 80 ,
  • 60 плюс 20 дорівнює 80 ,
  • число 60 збільшити на 20 , буде 80 ,
  • сума чисел 60 і 20 дорівнює 80 
Аналогічно на віднімання 
№6    Повторіть на ст . 101 визначення про рівність та нерівність 
Правильні : а, б , г , ґ                      Неправильні : в , д

У зошиті виконуєте завдання на ст .48

27.04.2021 

Додавання та віднімання на основі десяткового складу числа  .  

підручник ст 103 , зошит ст .49 

до задачі № 8 
Восени бабуся зважила гусака . На одну шальку поставила гирі 10 і 5 кг , а на другу поставила гусака та гирю 2 кг . Яка маса гусака ?
10 + 5 = ? + 2 
15 = ? +2 
Шукаємо невідомий доданок  - 15 - 2 = 13 ( кг)   - маса гусака .

руханка - гра

29.04.2021

Додавання виду  43+20 , 43+2 , 30+26,  3+26.

підручник ст. 104-105 , зошит ст . 50-51

На ст . 104 завдання виконуємо усно , потім у зошиті ст. 50. 


Закріплюємо вивчений матеріал ст . 105 , зошит ст. 51 

30.04.2021

Віднімання виду 65 - 30 , 65 - 3     підручник ст. 106 , зошит ст . 52 


Цікаві завдання  від Філі 


06.05.2021 

Метр . ст.107 , зошит ст. 53


самостійну роботу записуємо у тонкі зошити та надсилаємо фото на перевірку 


07.05.2021

Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток ( загальний випадок) ст. 108 , зошит ст .54




2021 - 2022 навчальний рік 

23 вересня 2021 року 

Тема . Додавання та віднімання числа 2 з переходом через десяток . Розв'язування та порівняння задач . 

урок

за підручником ст. 18-19  ( № 99 - 107 ) 

записати у робочий зошит розв'язок  №  101 та 102 , інші завдання розгляньте усно . 

28 вересня 2021року 

Тема . Додавання числа 4 з переходом через десяток . Прості задачі різних видів . Геометричні фігури . 

Перегляньте уривок уроку з поясненням матеріалу 

додавання числа 4

Усно розглянути № 117 , 118 , 119 

Записуємо у зошити № 121, 123 , 124 ( задача ) 

28 вересня 
Класна робота 
№ 121 
№ 123 
Задача 124 

30.09.2021 

Тема  Віднімання числа 4 з переходом через десяток. Розв’язування і порівняння простих задач. 

перегляньте уривок з поясненням віднімання  потім  повторіть це за №126 , 
Запишіть у зошити вирази № 127 
Розв'яжіть та порівняйте задачі № 128 ( усно ) потім перегляньте відео від Сови 

У зошити запишіть розв'язок до задач  № 132

01.10.2021р.

Тема .   Додавання і віднімання чисел 3 і 4 з переходом через десяток. Вирази зі змінною. Позначення чисел, величин латинськими літерами.

працюємо над темою разом з Равликом та Сонечком 

урок

у підручнику ознайомитись з матеріалом № 134, 135 , 137

записати вирази № 139  та задачу № 140  у зошити  

04.10.2021 р.

Тема. Повторення вивчених табличних випадків додавання і віднімання з переходом через десятурокок. Многокутники.

Повторюємо вивчені таблиці 
№ 143  розгляньте усно 
№ 144 записати вирази у зошити ( у перший стовпчик вирази на віднімання , у другий - на додавання ) 
№ 146  записуємо за моїм зразком ( повторіть міри довжини : 1 дм = 10 см )
3 дм + 5 дм = 8дм 
30 см + 50 см = 80 см 
8 дм = 80 см 
так записуємо і наступні вирази .

№ 145 , 147  усно 
Розв'язок задачі № 151 записати до зошита 

05.10.2021 р.

Тема . Додавання числа 5 із переходом через десяток. Підготовка до ознайомлення зі складеною задачею.

урок

У підручнику № 153 розглянути після ознайомлення з відео

За допомогою квадратиків двох кольорів пояснено додавання числа 5 з переходом через десяток . Число 5 розкладають на два числа  , додаючи перше число отримуємо 10 ,  потім  друге - отримуємо результат .

Міркуємо  так  : до 6 + 5 , число 5 розкладемо на 4 та 1 , 6 + 4 = 10 , 10 +1 = 11 
                     до 7 + 5 , число 5 розкладемо на 3 та 2 , 7+3 = 10 , 10 +2 = 12 
                      до 8 + 5 , число 5 розкладемо на 2 та 3 , 8+2 =10 , 10+ 3 = 13 
                      до 9 +5 , число 5 розкладемо на  1 та 4 , 9+1 =10 , 10+ 4=14 

У зошити записуємо № 155 , задачу № 156 , креслимо ламану № 157 

07.10.2021 р. 

Тема . Віднімання числа 5 із переходом через десяток. Розв’язування та порівняння задач. Креслення відрізків. 

За № 162  розглянемо таблицю віднімання числа 5 з переходом через десяток .

Число 5 можна утворити з чисел  1 та 4 , 2 та 3 , тому при відніманні цього числа від чисел другого десятка ми використаємо віднімання числа частинами. 
Щоб від 11 - 5  : спочатку зменшимо на 1 - отримаємо 10 , потім віднімаємо ще 4  і різниця 6 , 
 Щоб від 12 - 5  : зменшуємо на 2 - отримаємо 10 , віднімаємо ще 3 - різниця 7 , 
Використовуємо  малюнки до виразів 
За цим зразком міркуємо далі .
Записати  у зошити вирази № 167 та задачу № 165
перегляньте відео 
завдання для кмітливих


08.10.2021 р.

Тема . Додавання числа 6 з переходом через десяток. Обчислення значень виразів зі змінною. 

Виконуємо № 170 у зошити . 

Робимо висновок : Додаючи число частинами , ми спочатку доповнюємо до 10  , а потім  частину , що залишилась ,  та отримуємо число другого десятку 

додавання числа 6

№ 174 записуємо у зошити , коментуючи дії та отримані результати . 
Використовуємо додавання у межах 20 з переходом через десяток і у наступних обчисленнях у межах 100 .

№ 176 усно 

Розв'язати і записати задачу № 177  у зошити .

23.10.2021 р. 

Практико – орієнтовані завдання.

Знаходимо периметр   тут

Повторюємо додавання та віднімання чисел з переходом через десяток  тут


10.02.2022 р. 

Тема. Задачі на дві дії, які вміщують збільшення (зменшення) числа в кілька разів.  ( № 598 - 605 )

1. Повторимо вивчені таблиці множення і ділення. Усний рахунок . 

Допоможіть бджілкам знайти соти,  до яких їм треба летіти 

Як дізнатися кількість капелюхів ? 

Міркуємо :  кожному дракону одягаємо по 3 капелюха , драконів у нас 7 , тобто 3 капелюха беремо 7 разів  , отже 3 множимо на 7 .

Задача № 599 

Розв'язок записуємо у зошити 

- Скільки драконів одягли краватки ? (7)
- По скільки краваток одягав кожен ? (3)

- А скільки всього вони одягли краваток ? ( по 3 сім разів ,  необхідно 3 помножити на 7 )                                                                                                                                           Отже,  записуємо першу дію множення 3 * 7 = ?                                                             Але в умові задачі  ще є число 5 ? Що воно означає ? Краваток стало більше чи менше ? Як дізнатись кількість краваток , що залишились ? ( відняти 5 від кількості усіх краваток - результату першої дії )                                                             - Записуємо другу дію 21 - 5 = ? 

Відповідь : 19 краваток .                                                                                                     

Поміркуємо разом 
- Як  дізнатися , скільки кружечків намалював Сашко ? 

Треба взяти 3 рази по 4 , тобто 4 помножити на 3 



Висновок : 

Щоб збільшити число у 3 рази , треба це число помножити на 3 

Розв'язок задачі № 604 записати у зошити 
Розв'яжіть та запишіть вирази у зошити .


11.02.2022 р.

Тема.  Взаємозв'язок дій множення та ділення . Таблиця ділення на 3 . ( № 606 - 614 )

перегляньте пояснення від Сонечка та Равлика       урок












записати розв'язок до зошитів 

записуємо у зошити 



вивчити таблицю ділення на 3 

тренажер  допоможе перевірити знання таблиці  


24 - 25 лютого 2022 р.

Тема . Складаємо таблицю ділення на 4 . Застосування таблиці для знаходження значень виразів , розв'язування задач . 

працюємо з підручником ст. 101 , № 664 - 672 . 
Таблицю вивчити

урок




1 коментар:

  1. Наскільки все зрозуміло і доступно,дякую за таку роботу і допомогу

    ВідповістиВидалити